دانشمندان، آب‌وهوای آینده را با غارهای ایران پیش‌بینی مي‌كنند
  • توضیح عکس اول
  • توضیح عکس دوم
نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری

آخرین مطالب ارسالی

کسب درآمد

دانشمندان، آب‌وهوای آینده را با غارهای ایران پیش‌بینی مي‌كنند

دو دانشمند دانشگاه آکسفورد که به دعوت پژوهشکده‌ی زمین‌شناسی به ایران سفر کرده‌اند، قرار است با نمونه‌برداری از دانشمندان، آب‌وهوای آینده را با غارهای ایران پیش‌بینی مي‌كننداستلاکمیت‌های چند غار فعال و زنده در ایران، ضمن تشخیص علمی اقلیم دیرینه، آب‌وهوای آینده را پیش‌بینی کنند.

 این گروه سال قبل هم به ایران آمده بود و در برخی غارها، تحقیقاتی را انجام داد. در این سفر نیز آن‌ها از رسوبات استلاکمیت‌های تعدادی از غارها که به خطوط زلزله و گسل نزدیک هستند، نمونه‌برداری می‌کنند تا ضمن تشخیص اقلیم دیرینه در این غارها، میزان بارش‌ها در سال‌های گذشته و تعیین سال‌های کم و پر بارش، آب و هوای آینده را نیز پیش‌بینی کنند.

 تاکنون از استلاکمیت‌های غارهای مغان مشهد، دورونه کاشمر، پیرغار گناباد، دشت نمک خضری، یخ مراد، گل زرد، دانیال متل قو و دربند سمنان نمونه‌برداری شده است و در ادامه غارهای برونیک فیروزکوه و قلعه کرد تبریز مورد بررسی قرار می‌گیرند.

انگیزه‌ی حضور این دانشمندان، بیشتر نگرانی‌های موجود درباره‌ی تغییرات آب‌وهوایی کره زمین است که نتیجه‌ی این تحقیقات یقینا می‌تواند برای پیش‌بینی‌های آینده درباره‌ی آب و هوا موثر و کمک‌کننده باشد.

 این دانشمندان روز سه‌شنبه‌ این هفته، نمونه‌ی تحقیقات خود را در سازمان زمین‌شناسی ارایه می‌کنند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

برچسب‌ها: علم, آموزش, فناوری های بروز دنیا, علم سیتی, دبیرستان و کنکور, تازه های علوم, نجوم وفضا, دانش نانو, اخبار علم زیست شناسی, تکنولوژی های روز, پژوهش ها, تحقیقات علمی,
elmcity سه شنبه 11 / 3 / 1393 ادامه مطلب